Drążki i gryfy

1 produktów

Podciąganie się na drążku treningowym daje ci możliwość kształtowania sylwetki, wzmocnienia mięśni rąk, pleców, klatki piersiowej oraz barków bez konieczności wychodzenia z domu. Z różnych typów drążków do ćwiczeń, drążek rozporowy cieszy się ogromną popularnością.

Co sprawia, że drążek w futrynie jest dobrym wyborem?

Ten rodzaj sprzętu, w przeciwieństwie do poręczy usytuowanych na ścianie lub w suficie zajmuje niewiele miejsca, a także jest prosty i szybki w montażu. Dzięki temu każdy może go zainstalować w swoim domu samodzielnie, bez konieczności korzystania z wiertarki udarowej. Nie bez znaczenia jest także fakt mobilności tego sprzętu oraz łatwość w czyszczeniu. Jeśli jadąc na wakacje nie chcesz rezygnować z ćwiczeń, zawsze możesz zabrać drążek ze sobą.

Stabilność drążków rozporowych w dużej mierze zależy od konstrukcji futryny, jednak dobrze zamontowany sprzęt jest całkowicie bezpieczny. Na wszelki wypadek warto jednak co jakiś czas kontrolować wysokość drążka do ćwiczeń i sprawdzać, czy w wyniku treningu lekko się nie osunął. Do podniesienia efektu bezpieczeństwa możesz dodatkowo wzmocnić mocowanie drążka treningowego wkrętem.

Kupując drążek rozporowy należy zwrócić uwagę nie tylko na wielkość po regulacji, ale również obecność gumowych zakończeń zabezpieczających futrynę oraz komfort użytkowania. Niektóre drążki treningowe są w całości lub częściowo pokryte pianką, dzięki czemu w czasie ćwiczeń masz zapewniony pewny, wygodny chwyt i nie musisz obawiać się o ślizgające się dłonie podczas podciągania.

 

Sztangi i obciążenia to podstawowe elementy wyposażenia domowej siłowni. Odpowiedni dobór gryfów pozwoli ci na efektywny trening siłowy i budowanie masy mięśniowej. Tworząc małą siłownię w domowym zaciszu warto dobrze wybrać taki sprzęt, który będzie zarówno bezpieczny, jak i dostosowany do twoich potrzeb. W naszym sklepie posiadamy gryfy proste, łamane oraz gryfy krótkie. Każdy z nich pełni inną funkcję i powinien być wykorzystywany do innych ćwiczeń.

Gryf prosty znajduje zastosowanie przy treningach na klatkę piersiową, nogi, pośladki, oraz plecy, a także przy martwym ciągu, podrzutach oraz zarzutach. To prawdopodobnie najbardziej popularny rodzaj gryfu, który polecany jest przede wszystkim osobom mającym już doświadczenie i chcących przystąpić do treningu z większymi ciężarami. Gryfy proste mogą sprawdzić się również u osób chcących rozbudować mięśnie bicepsów oraz ramion, jednak ich użycie w tym celu wymaga większej wprawy. Ten typ gryfu występuje w sztandze olimpijskiej, zakończonej obrotowymi tulejami, lub zwykłej z gwintowanym miejscem na ciężar lub blokadą nimbusową zapobiegającą zsuwaniu się obciążników.

Gryf łamany składa się z długiego, wygiętego prętaPolecany jest przede wszystkim dla osób początkujących, lub łatwo ulegającym kontuzjom, ponieważ jego specyficzna budowa sprawia, że w porównaniu do gryfu prostego, w mniejszym stopniu obciąża nadgarstki. Gryf łamany doskonale nadaje się do ćwiczeń na bicepsy oraz tricepsy. W zależności od stopnia wygięcia gryfów (wyróżnia się gryfy lekko łamane i mocno łamane) zmienia się praca mięśni – im większe zagięcie pręta, tym bardziej pracuje szczyt głowy mięśnia, dlatego mocno łamane gryfy polecane są zwłaszcza do modelowania tricepsów i precyzyjnego budowania mięśni.

Ostatnim typem gryfów są gryfy krótkie, przeznaczone do wszechstronnego treningu bicepsów, tricepsów, mięśni barków, przedramion, klatki piersiowej oraz pleców. Gryfy krótkie stworzono na potrzeby hantli. Dzięki możliwości regulacji ciężaru, znacznie lepiej od tradycyjnych hantli wpływają na intensywność treningów i zajmują dużo mniej miejsca.

Sortuj
Zobacz jako Siatka Lista
Filtruj

Liczba: 1

na stronę
  1. ARTEUS 168 Gryf prosty 168 cm
    Dostępny!
    Wysyłamy w 24h
    SKU: 84363
    Już od 131,99 zł brutto
    Już od 131,99 zł brutto
    Dodajesz do koszyka:
    ARTEUS 168 Gryf prosty 168 cm
Sortuj
Zobacz jako Siatka Lista
Filtruj

Liczba: 1

na stronę